09 Травня 2019
Часто супермаркети заманюють покупців яскравими вивісками з акціями та знижками. Але чи так вже вигідні покупцеві дані пропозиції або це звичайний виверт, щоб витрусити з гаманця додаткові гроші або продати залежаний товар?
Іноді магазини проводять акції спеціально для того, аби швидко розпродати товар, який у них залежався. Але в таких діях керівництва магазину немає нічого поганого. Навпаки, Ви маєте можливість придбати ще доброякісний продукт за хорошою ціною, а продавець не несе збитків.
Однак, купуючи товари по акції, слід звертати увагу на деякі моменти, через які така економія може бути зведена нанівець.
Тому завжди потрібно розраховувати, чи встигне Ваша сім'я з'їсти продукт до того, як закінчиться його термін придатності, тому що зіпсований товар у Вас повернути не вийде.
Що в результаті: якщо з продуктом (товаром) все нормально, і Ви встигли з'їсти його до того часу як він зіпсувався, дана акція для Вас вигідна.
Ми вже давно звикли до таких акцій магазинів взуття та одягу, як «3 за ціною 2». Однак, в наш час досить часто можна зустріти й такі шокуючі недосвідченого покупця акції, як «6 за ціною 3». Якщо не вникати в деталі такої акції, то спочатку вона може здатися досить вигідною. І вона насправді стане такою, якщо Вам дуже подобається асортимент магазину і Ви без проблем зможете підібрати для себе 6 речей, які матимуть приблизно однакову ціну. В іншому випадку заощадити не вийде.
Наприклад, Ви підібрали для себе в магазині стильну футболку і якісні джинси, і Вам, за великим рахунком, нічого не потрібно. Але дана акція не дозволяє просто так покинути торгову точку, і Ви змушені далі блукати магазином і вишукувати для себе ще щось, адже обов'язково потрібно «добити» кількість покупок, щоб отримати бажані бонуси або знижку. В результаті Ви купуєте товар за повною вартістю, а в якості бонусу Вам «дарують» те, на що за інших обставинах Ви б навіть уваги не звернули.
Якщо акція «3 за ціною 2» проводиться у продуктовому відділі, тоді тут головну роль відіграє термін придатності. Якщо Ваша сім'я встигне з'їсти даний продукт, поки він свіжий – добре. Якщо ні – це для Вас не вигідно. Наприклад, придбати 2 пакети свіжого молока за ціною 1 – вигідна акція. А купити 6 пачок соди замість 3, якщо Ви витрачаєте кілька чайних ложок даного продукту на рік – вигода сумнівна.
Що в результаті: якщо кожен з акційних товарів дійсно Вам подобається і потрібен, тоді акція буде для Вас вигідною. Крім цього, вона може стати для Вас ще вигіднішою, якщо Вам вдасться об'єднатись з кимось і придбати необхідну за умовами акції кількість товару на один чек, а знижку або бонуси пізніше розділити між собою.
Це правило не працює у випадках, коли Вам необхідно придбати одяг чи який-небудь товар від конкретного виробника. Однак, воно може допомогти непогано заощадити, якщо Вас цікавить лише характеристика товару.
Наприклад, в супермаркеті проводиться акція на ікру, яка коштує 120 грн., але оскільки ця ікра акційна, сьогодні її можна придбати зі знижкою 10%. Однак, через кілька метрів в холодильнику стоїть така ж за вагою і якістю баночка ікри, яка коштує 100 грн. Придбати останню буде вигідніше навіть без акції.
Що в результаті: якщо немає більш дешевих аналогів, тоді можна брати участь в акції.
Для швидшої реалізації залежалого товару, деякі торговельні точки запускають ілюзорні акції, збільшуючи даними діями зацікавленість покупців. Наприклад, за умовами такої «акції», на певний товар надається знижка 50%, і сьогодні його можна придбати за 100 грн., а ще вчора він коштував 200 грн. Однак, ніхто не говорить про те, що позавчора цей товар коштував навіть без акції 70 грн.
В онлайн-магазинах зміну цін дуже просто можна контролювати за допомогою сервісів-агрегаторів. У «традиційних» магазинах здійснювати дану процедуру більш складно, тому що не всі мають можливість кожен день відвідувати одну й ту ж торговельну точку, щоб відслідковувати зміну цін.
Що в результаті: якщо раніше вартість певного товару була набагато вищою, причому не лише вчора, а й взагалі, то акція вигідна.
Іноді в магазинах на ціннику дуже великими цифрами вказана вартість, за якою даний товар може купити не кожен. Для цього необхідно дотриматись деяких обов'язкових умов: бути власником дисконтної карти магазину або купити якийсь товар «у навантаження». А вартість для звичайного пересічного покупця вказана в кутку цінника маленьким шрифтом і насправді може бути дуже високою.
Наприклад, магазин що торгує електронікою хоче залучити якомога більше клієнтів, встановивши на нову модель смартфона мінімальну ціну. Але виявляється, що за такою ціною смартфон можна купити лише в тому випадку, якщо «в навантаження» до нього покупець придбає ще й навушники, ціна яких становить 90% від наданої знижки. Ті покупці, яким дійсно потрібні такі навушники, можуть залишитись у виграші, а всі інші змушені будуть заплатити за смартфон повну вартість або купувати непотрібні їм навушники.
Що в результаті: якщо Ви власник картки магазину або Вам дійсно потрібен товар, який йде «в навантаження», тоді дана акція може бути для Вас вигідною.
Більшість людей вже давно звикли що, чим більше упаковка товару, тим вигідніше в результаті покупка. Але часто виявляється, що це не так.
Наприклад, Вам пропонують в магазині по акції купити 2 літри молока вартістю 42 грн. При цьому поряд є упаковка молока 800 мл. (0,8 л) вартістю 17 грн. Перерахувавши у вартість літра ми отримаємо:
Як бачите, менша упаковка трохи вигідніша, до того ж, велику кількість молока можна не встигнути вчасно використати, що призведе до його псування, в результаті Ви просто викинете невикористаний залишок.